Saturday 10 November 2012

kPOP berleluasa lalalalaaa :)

*di taip pada 17 nov 11

Gadis – gadis sekarang ? Terikut dengan drama kpop . Apa yang ada di dalam drama kpop , itulah diikutnya . Seperti idola yang sangat dikagumi . Siapa sangat diorang tu ? Itu hanya drama . Bukan sengaja nak buat isu macam ni . Tapi dah semakin kritikal ni .

Yang dijadi ikutan
  • Dah la dengan jiwang , mula nak bercinta cara macam korea (wakakaka)
  • Sebab drama kpop selalu menjerit , menjerit tu pun nak ikut
  • Artis korea suka buat muka comel , dia pun nak buat sedangkan tak comel pun
  • Dah tak berpijak di bumi nyata , ingat benda ajaib akan berlaku la konon macam duit jatuh dari langit
wawa tahu nanti mesti ada yang komen ” aku minat kpop , tapi aku tak le sampai macam ni ” . Haha ! Ingat wawa buat survey sorang je ? Ramai , kalau korang tak macam tu , ada orang lain yang macam tu . Manusia ni semua sama ,suka terikut ikut oleh itu hanya kita saja mampu kawal perasaan itu , wawa cuma tak tahan je perangai orang buat comel ni tapi tak comel pun .
Dari ikut artis – artis ni , lebih baik kita contohi Rasul kita iaitu Nabi Muhammad S.A.W . Boleh bawa kita ke kejayaan dunia akhirat . Tudung pakai elok – elok , jangan pakai sebab orang pakai .

 sebenarnya tak salah nak minat kpop punn, tapi jangan lah smpai nak tiru gaya mereka kan ? wawa akui gak sejak tengok video Girl generation kat Youtube wawa dah mula minat kpop and terasa nak berpakaian macam mereka  tapi itu pun fikir banyak kali .

P/S : kita semua sama jew, suka terikut ikut oleh itu hanya kita saja mampu kawal perasaan itu :)

No comments:

Post a Comment